W przypadku sklepu internetowego warto pamiętać, że jest to taki sam sklep jak inne, w tym sensie, że konieczny jest kontakt z klientem. Sklep internetowy funkcjonuje wirtualnie, ale sprzedaje realne produkty i klienci mają całkiem realne pytania i problemy.
Dobry kontakt z klientem jest bardzo ważny. Jeżeli klient będzie miał pytanie, a nie będzie mu miał kto udzielić odpowiedzi, to pójdzie sobie do konkurencji, a dla nas to stracona okazja na zarobek. Można zamieścić na stronie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, żeby ułatwić sobie pracę. W miarę nowych pytań należy ją na bieżąco aktualizować.
Jeśli klienci nie znajdą odpowiedzi na stronie, sklep internetowy musi dać im możliwość kontaktu z osobą go prowadzącą. Może ten kontakt odbywać się w formie telefonicznej lub e-mail, można też skorzystać z popularnych komunikatorów typu GG czy Skype.
To jest ważna zasada, że sklep internetowy to taki sam sklep jak inne i często przyczyną jego małych zysków jest kiepska obsługa klienta. Wystarczy o tym pamiętać, a zyski będą większe.